Úvod do vývoje aplikací pro Android pro začátečníky
Vývoj aplikací pro Android pro začátečníky může být z několika důvodů. Osobně jsem to začal, protože jsem nebyl vždy spokojen se zpětnou vazbou, kterou jsem získal od vývojářů, když jsem používal hlášení chyb nebo jiné aktualizace. Většinou se musíte spoléhat na vývojáře pro každou další věc. Kromě toho, po nedávném problému s obchodem Google Play, kde kterýkoli vývojář může nahrát aplikaci zobrazující základní přístup do systému a později může změnit oprávnění bez jakéhokoli upozornění nebo aktualizace, je vážný bezpečnostní problém, kterému jsem čelil.
Vlastně, v tu chvíli jsem si na něco vzpomněl. Používal jsem Windows jako svůj denní ovladač, ale vzhledem k nekonečnému množství chyb ve Windows 8 a 8.1, extrémním problémům se zabezpečením, kterým čelí Windows 7 a nekompatibilitě mnoha vývojových aplikací pro Android v systému Windows 10, jsem musel přepnout na Linux. Ale jakmile jsem se přepnul, už se nikdo nevrátil. Všechno, co jsem dělal v systému Windows, bylo možné provést v systému Linux. Ve skutečnosti jsem měl s Linuxem větší volnost při přizpůsobování téměř všeho, co jsem neměl ve Windows kvůli omezením grafického uživatelského rozhraní. A to mě přimělo myslet podobně, proč se neučit vývoj aplikací pro Android pro začátečníky. Nebude to tak těžké, a věřte mi, byla to úžasná cesta, která se naučila vývoj aplikací pro Android pro začátečníky, odladění a udržení osobní. Pojďme se tedy podívat, jak vyvinout úžasný vývoj aplikací pro Android pro začátečníky.
Vývoj aplikací pro Android pro začátečníky - Předpoklady
Než tedy budete přímo přistupovat k vývoji aplikací pro Android pro začátečníky, musíte mít na paměti několik věcí. Nejdříve první, jaké prostředí použijeme pro vývoj aplikací pro Android pro začátečníky. Samozřejmě můžete použít základní Java a Android SDK spolu s XML a tak dále. Nebo můžete jednoduše použít Python ke kompilaci aplikace a později ji zkompilovat do souboru jar nebo převést na apk. Prozatím bych navrhl použít výchozí Android Studio a nainstalovat nejnovější nástroje SDK pomocí Správce SDK.
Přímý začátek s vývojem aplikací pro Android pro začátečníky je však něco, co bych nenavrhoval. Žádám vás, abyste nejprve porozuměli základům Linuxu. Přestože Android není plně Linux, pouze jeho část je Linux jako jádro a struktura a tak, jakmile pochopíte terminál Linux, bude stále snazší jít do práce. Hlavním důvodem je to, že i když začnete přímo s vývojem aplikací pro Android pro začátečníky, dosáhnete určitého bodu, kdy se budete muset naučit udělovat oprávnění pro Linux, ladit jej pomocí místního terminálu uvnitř Androidu a podobných věcí. Obzvláště se to hodí, pokud plánujete vývoj aplikací, které vyžadují přístup do systému nebo root.
Jsem Root!
Ne, necvičuji dialog z filmu Guardians of Galaxy. To, o čem zde mluvím, je přístup root. Ve výchozím nastavení bude mít tutoriál pro vývoj aplikací pro Android vždy přístup uživatelů. Možná se divíte, proč to potřebujete vědět. Důvodem je to, že pokud plánujete vývoj víceúčelových aplikací, jako jsou File Explorers nebo aplikace pro optimalizaci systémové mezipaměti, budete potřebovat přístup root. Kořen má mnoho podob. To je také známé jako SuperUser nebo jen Su. V Linuxu je sudo odlišné od výchozího. Ale ve vývoji aplikací pro Android pro začátečníky máme vývojáře tendenci míchat to samé. Vyžadovali byste aplikaci pro udělení oprávnění root, něco jako jako SuperSU Chainfire. Jakmile budete mít přístup root, můžete upravit přístupové soubory systému, úpravy úložiště a mnoho dalšího. Od té doby, co víme dost o tutoriálu pro vývoj aplikací pro Android, jdeme o krok dále ve vývoji aplikací pro Android pro začátečníky.
Postup
Než začnete s vývojem aplikací pro Android, naučte se svoji první aplikaci, zkuste si napsat následující věci, co přesně je váš cíl:
Typ uživatelského rozhraní Požadovaný přístup ke spuštění aplikace Podpůrná zařízení a architektura (x64 nebo x86) Podpora ROMů, firmwaru a příchutí, pokud jde o jeho lízátko, KitKat nebo Marsh. Kde budou data ukládána, na externí sdcard nebo interní? Jak by to interagovalo s jinými aplikacemi, kdyby interagovalo? Zda vaše aplikace podporují protokolování uživatelů nebo použití jiných rozhraní API, jako je Mapy Google nebo podobného obsahu Jak by to probíhalo na pozadí? V mezipaměti nebo v paměti?
Poté, co máte výše uvedené věci vyřešeny, můžeme pokračovat s dalším vývojem aplikací pro Android pro začátečníky. Výše uvedené ukazatele, které jsem zmínil, jsou základem pro veškerý software pro vývoj aplikací pro Android. Pokud se pokoušíte vyvinout nějaký software pro vývoj aplikací pro Android pro zabezpečení a soukromí, měli byste si však poznamenat několik dalších věcí, jako jsou typy šifrování, kam by se ukládalo, ať už je lze rozbít pouhým použitím brutální síly nebo další útoky. Takže vidíte, že vytvoření softwaru pro vývoj aplikací pro Android prostě není hračkou. Je však úžasné naučit se stavět. Zajímal jsem se spíše o rozbití aplikací než o jejich použití. Ale to nebude na každém. Nuf řekl, pojďme se podívat, jak začít s vývojem aplikace pro Android pro začátečníky.
Než začnete s výukou vývoje aplikací pro Android, musíte znát terminologie
Aktivita
Toto je první krok, který byste měli vědět, než začnete s vývojem aplikací pro Android pro začátečníky. Činnosti jsou logistika aplikace, která poskytuje obrazovku, se kterou může uživatel komunikovat tak, aby něco udělal, například vytáčením hovoru, vyfotením, odesláním e-mailu nebo jinými podobnými činnostmi. Každá jiná aktivita má dané okno, kde kreslí své vlastní uživatelské rozhraní. Toto okno ve skutečnosti používá celou obrazovku, ale může být menší v závislosti na aplikaci nebo dokonce ležet nad ostatními okny.
Obvykle aplikace zahrnuje spoustu aktivit, které jsou na sebe nezávisle navázány. Jedna aktivita z těchto více činností se tedy nazývá „hlavní“ činnost, se kterou uživatel při používání aplikace interaguje. Všechny činnosti se mohou začít navzájem tak, aby prováděly více akcí. Při každém spuštění nové aktivity se ukončí poslední aktivita, aniž by uživatel věděl, že systém uloží aktivitu jako mezipaměť do zásobníku známého jako BackStack. A kdykoli je spuštěna nová aktivita, je nacpaná na BackStack. Tento zásobník pak běží na základních metodách LIFO (poslední v první ven). Když je tedy práce uživatele hotová a stiskne tlačítko zpět, je tlačena zpět do zásobníku a aktivita před tím, než se obnoví jeho hra.
Úroveň API
Toto je druhá úroveň, kterou byste měli vědět, než začnete s vývojem aplikací pro Android. Rozhraní API nebo aplikačního programového rozhraní je pouze číselná hodnota, která má jedinečnou identitu. Každá platforma má jinou, podle toho, zda nejsou dvě platformy spojeny dohromady. Základní učení o vývoji aplikací pro Android by poskytlo platformu, která poskytuje API, které různé aplikace mohou použít k interakci se skutečným systémem Android v zařízení. Každá verze platformy Android, jako je lollipop 5.0, 5.15.2, obsahuje aktualizace aplikačního rámce, který podporuje.
Upgradování na rámcovou aplikaci jsou navrženy tak, aby i nejnovější API zůstalo kompatibilní s předchozími verzemi API. Důvodem je to, že většina úprav API je přidána a zavedena jako nová nebo zcela nahrazena. Tedy, i když je většina částí API aktualizována, starší části jsou zastaralé, ale stále jsou zachovány, takže je mohou závislé aplikace stále používat. V extrémních případech jsou části API buď zcela upraveny nebo odstraněny. To se provádí pouze za účelem zajištění důležitosti zabezpečení aplikací nebo systému. Zbývající části rozhraní API ze všech ostatních platforem jsou přenášeny dále v ostatních částech softwaru pro vývoj aplikací pro Android.
Framework Framework, které používá platforma Android, používá konkrétní číselné číslo známé jako úroveň API, jak je uvedeno výše. Každá platforma Android podporuje pouze jednu úroveň API, kromě toho, že má podporu pro všechny předchozí verze úrovní API (do úrovně API 1). První verze platformy Android s platformou Android má API Level 1 a byla upgradována různými verzemi, která postupně zvyšovala API Level o jednu.
Následuje seznam posledních úrovní API do data:
Plošina Úroveň API Android 6.0 Marshmallow 23 Android 5.1 Lollipop MR1 22 Android 5.0 Lollipop 21 Android 4.4W Kitkat Watch 20 Android 4.4 KitKat 19 Android 4.3 Jellybean MR2 18 Android 4.2 a 4.2.2 Jellybean MR1 17 Android 4.1 a 4.1.1 Jellybean 16 Android 4.0.3 a 4.0.4 Ice cream Sand1 MR1 15 Android 4.0, 4.0.1 a 4.0.2 Ice cream Sandwich 14 Android 3.2 HoneyComb 13
Seznam pokračuje až do Android 1.0 Base
Projev aplikace
Všechny aplikace mají soubor Manifest, což je soubor XML s názvem souboru AndroidManifest ve svém superSu, který je jeho kořenovým adresářem. Tento konkrétní soubor obsahuje důležité informace týkající se softwaru pro vývoj aplikací pro Android, který poskytuje informace systému Android. Toto je třetí krok, který byste měli vědět, než začnete s vývojem aplikací pro Android pro začátečníky. Tato informace je specifický kód, který musí všechny systémy vyžadovat ke spuštění jakéhokoli kódu aplikace. Ve skutečnosti definuje balíček Java potřebný ke spuštění aplikace. Toto jméno zde, tj. Balíček Java, funguje jako jedinečná identita pro software pro vývoj aplikací pro Android. Komponenta Java odkazuje na části aplikace, jako je spuštěná služba, aktivita, vysílání a mnoho dalších, z nichž je aplikace skutečně vytvořena. Rozlišuje typy tříd, které provádějí každou z těchto specifických částí nebo součástí, a tiskne, co mohou ve skutečnosti udělat, můj názor je jako říkat zprávy, na kterých pracují. Tento materiál říká systému, co tyto komponenty dělají a kdy a proč je třeba provést. Provádí pouze procesy, které aplikace vyžaduje. Požadovaná oprávnění pro aplikaci jsou poté nastavena tak, aby neměla přístup k soukromým dokumentům a jiným chráněným komponentám API a zbytečně aktivovala další aplikace zabírající paměť a náročné zdroje. Omezuje také oprávnění pro jiné aplikace v případě, že potřebuje interagovat s jinými aplikacemi. Všechny tyto věci jsou v souboru manifestu přítomny pouze tehdy, když vývojář vyvíjí aplikaci. Nakonec se odstraní před skutečným zveřejněním aplikace v obchodě nebo jinde.
Doporučené kurzy
Online školení o nástrojích Maven a ANT
c Kurzy ostrého programování
Online Java školení
Online školení o digitální elektronice
Emulátor Android
Toto je čtvrtý krok, který byste měli vědět, než začnete se softwarem pro vývoj aplikací pro Android. Balíček Android SDK se skládá z emulátoru, který funguje jako mobilní telefon Android, který běží na vašem počítači. Emulátor lze konfigurovat s velikostí obrazovky, platformami a architekturami, aby bylo zajištěno, že vše, co vyvíjíte, lze v případě potřeby otestovat a odladit. Ve skutečnosti můžete vyzkoušet všechny ty věci, které můžete dělat na skutečném zařízení bez použití fyzického zařízení. Stručně řečeno, funguje to jako pracovní stanice Vmware nebo virtuální box ve Windows. Na emulátoru Android lze nakonfigurovat mnoho věcí, včetně odesílání a přijímání SMS, telefonních hovorů, používání internetu, spouštění aplikací a her a mnoho dalšího. Takto vypadá emulátor Android pro tablet:
Zdroj obrázku:
Objekty zdrojů
Člověk by se měl vždy snažit zajistit, aby externalizoval zdroje aplikace. Externalizace znamená, že položky, jako jsou řetězce z vašeho kódu nebo obrázky, protokoly a podobné, se ukládají nezávisle. Kromě toho se také ujistěte, že zavádíte alternativní zdroje pro různé konfigurace zařízení jejich rozdělením do skupin v konkrétním adresáři. Protože při provádění těchto programů musí systém Android používat správnou konfiguraci založenou na prostředcích. Jednoduchý příklad lze uvést například v případě různých zařízení, musíte mít různé velikosti obrazovky a pro různé oblasti je třeba nastavit různé jazyky. Toto je poslední krok, který byste měli vědět před začátkem vývoje aplikace pro Android pro začátečníky.
Před zahájením vývoje aplikací pro Android pro začátečníky je tedy třeba mít na paměti několik věcí. Odpočinek vše přichází s časem a zkušenostmi. Většina lidí uvízne v části souboru manifestu. Důvod, proč je povoleno spuštění oprávnění, je v pořádku, ale při interakci s jinými aplikacemi musí být vývojáři opatrnější.
První zdroj obrázku:
Doporučené články: -
Toto byl průvodce vývojem aplikací pro Android pro začátečníky Zde diskutujeme postup a předpoklady vývoje aplikací pro Android pro začátečníky.