Reklama Reklama
Michel Ancel si v rámci Gamescomu trefně rýpnul do zajímavého tématu – co je to vlastně indie? A Michel Ancel se do toho opřel opravdu pořádně a dle jeho slov by termín indie měl vyklidit cestu novým výrazům.
Michel naráží na fakt, že dneska ony indie tituly vyvíjí klidně i sto a více lidí a už dávno se nejedná o garážovou tvorbu, ale o profesionální a finančně více než zcela soběstačný proces a byznys. Nejeden indie vývojář takto také dokázal zbohatnout. Dle Michela bychom měli spíše užívat termínu „inovativní hra“, či cokoli v tomto smyslu a neodkazovat se na začátky nezávislé tvorby, byť ta samozřejmě přežívá i dodnes, Michel jen varuje před faktickým zneužíváním onoho výrazu.
S Michelem souhlasí například i Rex Crowle ze studia Media Molecule (série LittleBigPlanet). Oba souhlasně tvrdí, že definice indie pomalu mizí a hranice se smazávají – herní prvky, které jsme dříve vnímali jako nedílnou součást nezávislé tvorby, se dostávají do AAA titulů a naopak.
Paul Rustchynsky, šéf studia Evolution (Driveclub), měl více než podobný názor, šel v něm však ještě o trochu dále. Podle něj se tyto rozdíly smazávají natolik, že bychom měli přestat užívat nejen výrazu indie, ale i AAA titul. Dle něj existují jen hry dobré a ty špatné, dalšího kategorizování netřeba.
Ať už termín indie přestaneme užívat či nikoli, dopad na průmysl to mít zřejmě nebude – stále zde budou tituly s velkou produkční hodnotou a ty, které vytváří banda mladších či méně zkušených vývojářů po nocích či po přednáškách.
Co si o fenoménu jménem indie myslíte vy? Je podle vás podobný termín zastaralý a měl by se přestat užívat, nebo by se naopak měl dočkat obrození, stanovení pevných hranic a návratu na výslunní?