V jakém jazyce děláte hry C++ / OpenGL 63% [ 26 ] C++ / DirectX 31% [ 13 ] Java / OpenGL 0% [ 0 ] C# / OpenGL 0% [ 0 ] C# / DirectX 2% [ 1 ] C# / XNA 2% [ 1 ] Celkem hlasů : 41
Autor Zpráva
klapauciusk
Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76
Zaslal: 8. srpen 2007, 12:04:41 Předmět: Prefesionální vývoj her v dnešní době
měl bych dotaz jak je to v dnešní době s vývojem her v profesionálních týmech. Nebo spíš na čem se dnes v praxi dělají enginy. Používá se ještě vůbec C++ a OpenGL nebo se už přechází na .NET a na C# s XNA. Dříve to bývalo že hlavní je C++ a OpenGL nebo DirectX, ale dnes už vůbec nevím. A zase bych řekl že v profesionálních týmech se asi C# a .NET moc používat nebude, protože .NET musí hry spomalovat. Ale pak je tu zase fakt že pro WIN Vista nemá cenu dělat hry v OpenGL. Můžete mi prosím srovnat myšlenky, mám v tom už zmatek Dík Zdravím,měl bych dotaz jak je to v dnešní době s vývojem her v profesionálních týmech. Nebo spíš na čem se dnes v praxi dělají enginy. Používá se ještě vůbec C++ a OpenGL nebo se už přechází na .NET a na C# s XNA. Dříve to bývalo že hlavní je C++ a OpenGL nebo DirectX, ale dnes už vůbec nevím. A zase bych řekl že v profesionálních týmech se asi C# a .NET moc používat nebude, protože .NET musí hry spomalovat. Ale pak je tu zase fakt že pro WIN Vista nemá cenu dělat hry v OpenGL. Můžete mi prosím srovnat myšlenky, mám v tom už zmatekDík
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 764
Bydliště: Brandýs nad Labem Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 764Bydliště: Brandýs nad Labem
Zaslal: 8. srpen 2007, 12:17:18 Předmět: (a predtim C++/OpenGL)
Jinak .NET muze byt podobne rychly jako C++, zalezi na tom, jak v nem pises a co od nej chces. V beznych aplikacich na soucasnych pocitacich uz uzivatel nepozna rozdil. Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.
Pokud jde o pozici C++ pri vyvoji, tak jsem pri svych ruznych vyvojarskych zazitcich nabyl dojmu, ze cast lidi (ktera neni zas tak mala) pouziva C++ na vsechno proste proto, ze "to prece pouzivaji vsichni" a ze "to je profesionalni zpusob".
_________________
Jak je to v profesionalnich hernich tymech nevim, tak se k tomu nebudu vyjadrovat. Ja hry moc nedelam, ale posledni, na ktere jsem pracoval byla v Jave a nemela zadnou grafiku(a predtim C++/OpenGL)Jinak .NET muze byt podobne rychly jako C++, zalezi na tom, jak v nem pises a co od nej chces. V beznych aplikacich na soucasnych pocitacich uz uzivatel nepozna rozdil. Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.Pokud jde o pozici C++ pri vyvoji, tak jsem pri svych ruznych vyvojarskych zazitcich nabyl dojmu, ze cast lidi (ktera neni zas tak mala) pouziva C++ na vsechno proste proto, ze "to prece pouzivaji vsichni" a ze "to je profesionalni zpusob"._________________
Quiark
Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401 Založen: 29. 07. 2007Příspěvky: 816Bydliště: Chlívek 401
Zaslal: 8. srpen 2007, 12:28:52 Předmět: Spousta současných technologií (Unreal 3, enginy od Id) jsou v C++ a myslím, že ještě nějakou dobu zůstanou. Id software používá statečně OpenGL, některé hry podporují obojí, ale jinak když se podíváte do herního časopisu, je to samé DirectX.
Rozhodně není pravda, že .NET musí hry zpomalovat. Jak řekl ondrasej, pro menší hry je téměř ideální. Když si to vezmeš, tak třeba Unreal engine už od své první verze obsahuje skriptovací jazyk, který se asi nepřekládal Just In Time do nativních instrukcí a i přes to byla hra dostatečně svižná. Takže .NET má určitě v budoucích hrách své místo, i když v něm zpočátku nemusí být psány celé hry.
_________________
Mám strach
Mnemonic
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93
Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 93
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:02:22 Předmět: OndraSej napsal: Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.
Jenomze tam se zase narazi na mizernou rozsirenost .NET frameworku mezi lidma. A kdyz nabizis ke stazeni casual hru, ktera ma 5 MB, a k ni si clovek musi stahnout 20 MB framework, muze to byt docela problem.
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 274Bydliště: Šalingrad
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:12:01 Předmět: Mnemonic napsal: OndraSej napsal: Podobne to bude pro mene narocne hry a hry typu shareware/casual. Tam se .NET muze dost vyplatit, protoze psani kodu, ladeni a testovani v nem je podstatne efektivnejsi nez v C++. A to se pocita.
Jenomze tam se zase narazi na mizernou rozsirenost .NET frameworku mezi lidma. A kdyz nabizis ke stazeni casual hru, ktera ma 5 MB, a k ni si clovek musi stahnout 20 MB framework, muze to byt docela problem. no, ja bych o mizerne rozsirenosti .NETu uz ted nemluvil, minimalne 1.1 by mel mit na woknech snad uz kazdy
klapauciusk
Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:14:09 Předmět: Věř mi že každý ne. A poštět se do her přes OpenGL také nemá moc budoucnost, protože za chvíli přejde na Visty valná věčina lidí a tam OpenGL běží podle mích testů o 50% pomaleji:(
rezna
Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:20:04 Předmět: klapauciusk napsal: Věř mi že každý ne. A poštět se do her přes OpenGL také nemá moc budoucnost, protože za chvíli přejde na Visty valná věčina lidí a tam OpenGL běží podle mích testů o 50% pomaleji:(
az prijde eosie hodi sem link kde se ukazuje ze OGL rozhodne na vistach pomale neni
Mnemonic
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93
Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 93
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:24:42 Předmět: Yossarian napsal: no, ja bych o mizerne rozsirenosti .NETu uz ted nemluvil, minimalne 1.1 by mel mit na woknech snad uz kazdy
No jo, ale kdo by dneska jeste pouzival verzi 1.1?
Jelikoz muj soft ted volitelne vyzaduje .NET 2.0, tak to docela sleduju, a zadna slava to s tou rozsirenosti neni. A nekteri lide ho dokonce odmitaji nainstalovat jen tak z principu. No jo, ale kdo by dneska jeste pouzival verzi 1.1?Jelikoz muj soft ted volitelne vyzaduje .NET 2.0, tak to docela sleduju, a zadna slava to s tou rozsirenosti neni. A nekteri lide ho dokonce odmitaji nainstalovat jen tak z principu.
klapauciusk
Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:27:44 Předmět: rezna napsal: az prijde eosie hodi sem link kde se ukazuje ze OGL rozhodne na vistach pomale neni
No já mám visty nainstalované a sám jsem si to testoval na dvou identických aplikacích. A opravdu to vypadalo téměř na 50% spomalení.
rezna
Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:29:21 Předmět: Mnemonic napsal: A nekteri lide ho dokonce odmitaji nainstalovat jen tak z principu.
jo - kolega v praci rikal ze to nainstaluje az v tom microsoft vyvine windows jo - kolega v praci rikal ze to nainstaluje az v tom microsoft vyvine windows
klapauciusk
Založen: 08. 08. 2007
Příspěvky: 76
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:32:02 Předmět: Také mu moc nevěřím a nerad bych se poštěl (zatím) do tvorby pod ním. Také mu moc nevěřím a nerad bych se poštěl (zatím) do tvorby pod ním.
rezna
Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:34:24 Předmět: klapauciusk napsal: No já mám visty nainstalované a sám jsem si to testoval na dvou identických aplikacích. A opravdu to vypadalo téměř na 50% spomalení.
to ze mas dve identicke aplikace - tedy delajici totez - neznamena ze ten test je relevantni - co kdyz to jedna dela mene optimalnim zpusobem?
na googlu - "opengl speed vista" - je spousta clanku popisujicich proc muze byt aplikace pomala a jak to resit a jak se to bude resit v budoucnu
ono totiz ta pomalost muze znamenat jenom spatne drivery u tebe ktere nejsou primo stavene na windows-vista (co se podpory OGL tyce)
Mnemonic
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93
Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 93
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:43:10 Předmět: Ono to neni jen OpenGL. Jak jsem zjistil, tak pokud aplikace pouziva softwarovy T&L, tak v Direct3D9 pod Vistou je vyrazne pomalejsi, nez pod XP. Testovano na ruznych driverech a na ruznych videokartach, takze to je fakt "vlastnost" D3D ve Vistě.
rezna napsal: jo - kolega v praci rikal ze to nainstaluje az v tom microsoft vyvine windows Tak oni se o to pokusili, ne? Nemel shell ve Viste puvodne bezet pod .NETem? Asi se nejak nezadarilo...
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 764
Bydliště: Brandýs nad Labem Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 764Bydliště: Brandýs nad Labem
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:48:38 Předmět: Vrele doporucuju [/OT]
Jinak .NET 1.1 uz by mel byt ve vetsine PC s Windows XP (nebo dokonce ve vsech?), coz uz snad dava dostatecnou uzivatelskou zakladnu. A s Vistou by se mel podobne rozsirit i .NET 2.0 (a 3.0 ).
_________________
[OT]Mnemonic> nevim jak to je ve viste, ale ten .NET shell se jmenuje Windows PowerShell a dotahl to az do ostre verzeVrele doporucuju[/OT]Jinak .NET 1.1 uz by mel byt ve vetsine PC s Windows XP (nebo dokonce ve vsech?), coz uz snad dava dostatecnou uzivatelskou zakladnu. A s Vistou by se mel podobne rozsirit i .NET 2.0 (a 3.0)._________________
Mnemonic
Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 93
Založen: 28. 07. 2007Příspěvky: 93
Zaslal: 8. srpen 2007, 14:49:45 Předmět: Ja myslel grafickej shell, jako Explorer.